16 Kasım 2013 Cumartesi

Mavi Kuş Reklam Peşinde




Twitter’ın kullanıcılarına sunduğu en yeni gelişmelerin başında fotoğraf iliştirilen tweetlerin artık fotoğrafları varsayılan şekilde timeline içinde göstermesiydi. Kimilerine göre twitter’ın ruhuna aykırı bulunsa da, işi bu mecralarda pazarlama olanlar için yepyeni ve farklı bir boyut yakalanmış gibi görünüyordu.

Bu durum, kişisel yada kurumsal kullanımda kişilere yada markalara yepyeni ifade fırsatları verdiği ise yadsınamaz bir gerçek. Şimdiden bu alanı nasıl daha iyi kullanıp trafik yaratabileceğimiz üzerinde çalışmaya başladık bile.

Text formatındaki bir yazıdan daha etkili bir iletişim aracı olduğu kesin görsellerin, insanların artık neredeyse okumaya, okuduğunu anlamaya, onu şekillendirmeye ve idrak etmeye bile zamanları yok. Bu iyi birşey mi bilmiyorum yada insanlara bu kadar rahatlığı vermeli miyiz emin değilim ama görsel iletişim, kesinlikle bir yerde yazı tabanlı iletişimden daha keskin ve sonuç odaklı.

Twitter timeline’ı içinde görsellerden maksimum faydayı sağlamak için yalnızca fotoğrafları yükleyerek insanların bu fotoğraflardan yola çıkarak sizinle etkileşime geçmesini yada ürünlerinize / hizmetlerinize ilgi göstermesini beklemeniz başlı başına bir hata olur. İşte bu aşamada, bu alana içerik üretirken nelere dikkat etmeniz gerektiğine dair kısa notları okuyarak işe başlayabilirsiniz.

Sosyal medya iletişiminde kullanmak üzere çektirdiğiniz yada satın aldığınız / edindiğiniz fotoğrafları öncelikle bir kez de Twitter timeline tasarımına uygun hale getirmek için kırpmanız yada optimize etmeniz gerekiyor. Bir çok mecra için farklı optimizasyonlar yapmanız gerektiğinin farkındayım fakat bu gerekli bir başlangıç.
Eklediğiniz fotoğraflar, ilişkilendirdiğiniz tweetlerin altında yer alır, yukarı ortalanmıştır ve 440×220 piksel genişliği ile yüksekliğinde olacak şekilde ebatlandırılır. Eğer sahip olduğuz ve timeline’a eklediğiniz fotoğrafta da 2:1 oranı varsa sorunsuz şekilde görüntülenir fakat farklı bir orana sahipse bu görsel, sağından ve altından kesilir, bu durumda vermek istediğiniz mesajı tam olarak veremeyebilirsiniz.
Sahip olduğunuz görsel materyalde bir yüz yada ürün kullanıyorsanız, bu bölümü mutlaka görselin mümkün olduğu kadar ortasına çekmelisiniz. Özellikle yüzler belirgin olmalıdır.
Twitter, tweetlere eklemek üzere size maksimum 3 MB’lık bir alan tahsis eder. Bu durum, üzerine tıklandığında fotoğrafların daha geniş ve anlaşılır şekilde açılması için yeterli bir büyüklüktür.
Bir fotoğraf yüklemek, 140 karakterlik tweet hakkınızdan 26 karakteri götürür. Anlaşılır bir ifade ve daha çok etkileşim için geriye kalan 114 karakteri maksimum 94 karaktere kadar optimize etmelisiniz.


Yeni güncellemelerle artık sponsorlu tweet sahibi olan markaların görselleri reklam içerebiliyor. Markalar, herhangi bir genişletme (expand) reaksiyonuna gerek kalmadan tweetlerini açık halde tutabilecek satın almalar yapabiliyorlar. Bu durum, yeni bir ürünün pazardaki algısını yaratmak, bir indirimi duyurmak yada alışveriş kuponlarını dağıtmak gibi pazarlama faaliyetleri için son derece iyi bir yöntem. Görselleri tasarlarken dikkat edilmesi gereken en basit ve tek gerçek, aslında insanların ilgisini çekmeyi sağlayacak materyalleri kullanmak!

 Twitter timeline akışında hangi görselleri kullanabilirsiniz?
 İndirim haberleri
Yeni ürün duyuruları
Yeni hizmet haberleri
Soru etkileşim faaliyetleri
İnfografikler
İndirim kuponları
İlgi çekici, merak uyandırıcı fotoğraflar (hayvan resimleri, günün anlam ve önemine vurgu yada merak uyandırıcı fotoğraflar)
Bu arada, Twitter kullanıcıları arasında yapılan bir çalışma, insanların yalnızca düz metinlerden farklı olarak içinde bir görsel olan tweetlere daha çok rabet ettikleri ve o tweet ile etkileşime geçtikleri gözlenmiş.

Tıpkı diğer sosyal medya araçlarında olduğu gibi Twitter’ın bu yeni iletişim biçimi de aslında tamamen sizin yaratıcılığınıza kalmış bir imkan sunuyor.


2 yorum:

  1. Twitter'da yayınlanan fotoğraflar için konulan o linklere çoğu kişi dikkatini çekmediği bir yazı olmadığı sürece bakmıyordu. Bu yenilikle beraber fotoğraflar direkt olarak açılmakta ve görünmekte olduğu için geriye sadece çarpıcı ve de dikkat çekici fotoğraf hazırlamak kalıyor.

    YanıtlaSil
  2. Tweet atmak ! Ben bu kalıbı twitter'da yazı yazmak olarak biliyordum ki halen de öyle sanırım, ama örnekteki gibi fotoğraflar, reklamlar bu durumu değiştirmişe benziyor. O zaman twitter'ın acilen yeni kalıp oluşturması lazım, aman diyim güncel olmadan olmaz ha ...

    YanıtlaSil